توجه داشته باشید که سازمان های درگیر با "تولید و یا خدمت" از لحاظ "نوع و اندازه" تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند، و با وجود این، همه این سازمان ها دارای یک "نیاز ضروری مشترک" هستند و این "نیاز مشترک" همه آنها هم همواره همان از "جنبه مالی مقاوم بودن" است. نکته مهم تر این که خود همین نیاز به "قوام مالی" همه این نوع سازمان ها همواره محتاج تحقق دو "هدف اصلی" مشترک آنها به شرح زیر است:
1. "بهبود (یا حفظ استاندارد موجود) کیفیت" مال التجاره ها و خدماتی که به مشتریان عرضه می شوند.
2. "کاهش (یا مهار سطوح رضایت بخش) کل هزینه سالیانه" به تناسب هدف های داخلی و خارجی معین.
باز هم نکته مهم تر این که خود این دو "هدف اصلی" همه این نوع سازمان ها هم همیشه فقط موقعی که "اهداف فرعی" مهم مشروحه زیر آنها تحقق پذیرفته باشند، محقق می شوند. بدیهی است، این "اهداف فرعی" مهم همواره با طبیعت این بنگاه های اقتصادی (به عنوان مثال؛ با تولیدی یا غیر تولیدی بودن آنها) مربوط می باشند، و شامل انواع "کاهش ها" در موارد مشروحه زیر می شوند:
· "کاهش" در هزینه فراهم کردن (تهیه) مال التجاره ها و خدمات
· "کاهش" در دارایی سرمایه گذاری شده در ذخایر
· "کاهش" در هزینه های حمل و نقل (شامل حمل و نقل بعد از خرید تا محل ذخیره سازی، و حمل و نقل بعد از ذخیره سازی محصول تا بازار مشتری)، بسته بندی، و جابجایی (شامل عملیات تخلیه، چیدن، برداشتن، تغذیه مواد به واحد تولید، و عملیات تغذیه محصولات به واحد توزیع)
· "کاهش" در ارزش کالاهای در جریان تولید
· "کاهش" در زمان فعالیت های سرتاسر )آغاز تا پایان( تولید
· "کاهش" در اقلام حذفی (ضایعات و پس مانده های تولید)
· "کاهش" در هزینه های "تحقیق و ایجاد – R&D. research and development" )توجه داشته باشید که هم اکنون در کشور ما به جای استفاده از عبارت "تحقیق و ایجاد" بیش تر از عبارت "تحقیق و توسعه" استفاده می شود که حق مطلب را ادا نمی کند. از سویی دیگر از نقطه نظر تولید، عبارت "رشد و توسعه – G&D. growth and development" همواره به دو مقوله "ارتقاء کیفی - growth" و “ ارتقاء کمی - development" محصولات و خدمات بنگاه های اقتصادی اشاره دارد، و این اشاره به "هر دو ارتقاء ها" فقط از کلمه "ایجاد" بر می آید و نه کلمه "توسعه"(
· "کاهش" در هزینه های سازمانی همه واحدهای بنگاه اقتصادی
اغلب سازمان های درگیر با "تولید و یا خدمت" چند "هدف فرعی" مهم دیگر نیز دارند که شامل "بهبود" در موارد زیر هستند:
1. "بهبود" در استفاده از ماشین آلات و دیگر امکانات
2. "بهبود" در استفاده از نیروهای کار
3. "بهبود" در کیفیت محصول (محصولات) و خدمت (خدمات)
به این مهم نیز توجه داشته باشیم که "کیفیت عالی" چیزی نیست جز همان "مشخصات صد در صد مطلوب مشتری".
در پدال 10 در باره "فعالیت های حرفه ای" جریان "رودخانه مواد صنعت" مختصری شرح می دهم.