مدیریت مواد صنعت

اصول مدیریت مواد صنعت (مواد صنعت همه اقلامی که در ساختمان محصول و یا در جریان تولید و یا بسته بندی آن مصرف می شوند مواد صنعت هستند)

مدیریت مواد صنعت

اصول مدیریت مواد صنعت (مواد صنعت همه اقلامی که در ساختمان محصول و یا در جریان تولید و یا بسته بندی آن مصرف می شوند مواد صنعت هستند)

مدیریت مواد صنعت

سرمایه مواد صنعت یک رقم بسیار بالا از کل سرمایه در گردش صنعت است و اگر با استفاده از آخرین فنون مدیریت مواد صنعت اداره شود سود قابل ملاحظه ای به بار می آورد و شانس ماندگاری صنعت در بازار تجارت را بسیار بالا می برد. صنایعی که نتوانند دانش خودشان را متناسب با تحولات مدیریت مواد صنعت بروز نگهدارند، برای موفقیت پایدار در عرصه تجارت هیچ شانسی ندارند.

توجه: پدال آمادگی دارد در مورد موضوع "مدیریت مواد صنعت" برای مدیران صنعت در محل صنعت سمینار آموزشی سه ساعته برگزار کند.

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 مواد هر صنعت شامل کلیه اقلامی می گردد که در ساختمان محصول نهایی و بسته بندی آن و یا در جریان ساخت آن محصول مصرف یا ضایع می شوند. تا قبل از جنگ جهانی دوم هزینه تامین مواد صنعت در رده دوم هزینه های صنعت و پس از هزینه نیروی کار قرار داشت، اما بعد از جنگ جهانی دوم هزینه تامین مواد صنعت بالاترین هزینه در کل هزینه های صنعت گردید و از هزینه نیروی کار بیش تر شد. در اثر این تغییر در جایگاه هزینه های صنعت، دانش مدیریت مواد ظهور پیدا کرد و بسیاری از صنعتگران برای باقی ماندن در بازار تجارت به ناچار به سراغ این دانش رفتند. مدیریت مواد صنعت کلیه امور جریان رودخانه مواد صنعت مابین بازار تدارک و بازار مشتری و در سرتاسر محدوده صنعت را اداره می کند. در پدال 3 در باره "دوره درخواست و دریافت یا همان lead time توسط واحد انبارهای صنعت؛ یک شاخص مهم ارزیابی مدیریت خرید" مختصری توضیح می دهم.

  • پدال
  • ۰
  • ۰

همه کسانی که توانایی تغییر مسئله به فرصت را دارند در جمع مدیران موفق قرار می گیرند. شغل "مدیر" با وقوع انقلاب صنعتی به وجود آمد. خود انقلاب صنعتی نیز با اختراع ماشین ابزار صورت گرفت. بعد از انقلاب صنعتی، صنعتگران فردی دارای هدف اقتصادی جای خودشان را به ویژه گران گروهی و مدیران دارای هدف اقتصادی دادند. در شرایط جدید، کار مدیر شامل برنامه ریزی، سازماندهی، آموزش و هدایت و هماهنگی، و کنترل و ارزیابی امور صنعت به منظور حصول به یک هدف اقتصادی معین گردید، و کار ویژگران به اجرای برنامه های مدیران منحصر شد. همزمان با همه این تحولات بود که دانش مدیریت ظهور پیدا کرد. از زمان وقوع انقلاب صنعتی تا کنون امور صنعت روز بروز گسترده تر و پیچیده تر می شود و به تبع آن دانش مدیریت نیز روز به روز ابعاد وسیع تری پیدا می کند، دانش مدیریت همواره در پی دستیابی به  روش های جدید اداره امور صنعت برای کسب درآمد بیش تر است. و مدیر موفق کسی است که با بکارگیری این دانش هدف اقتصادی سازمان خود را محقق می کند. در پدال 2 در باره "هزینه مواد صنعت" مختصری توضیح می دهم.

  • پدال