مدیریت مواد صنعت

اصول مدیریت مواد صنعت (مواد صنعت همه اقلامی که در ساختمان محصول و یا در جریان تولید و یا بسته بندی آن مصرف می شوند مواد صنعت هستند)

مدیریت مواد صنعت

اصول مدیریت مواد صنعت (مواد صنعت همه اقلامی که در ساختمان محصول و یا در جریان تولید و یا بسته بندی آن مصرف می شوند مواد صنعت هستند)

مدیریت مواد صنعت

سرمایه مواد صنعت یک رقم بسیار بالا از کل سرمایه در گردش صنعت است و اگر با استفاده از آخرین فنون مدیریت مواد صنعت اداره شود سود قابل ملاحظه ای به بار می آورد و شانس ماندگاری صنعت در بازار تجارت را بسیار بالا می برد. صنایعی که نتوانند دانش خودشان را متناسب با تحولات مدیریت مواد صنعت بروز نگهدارند، برای موفقیت پایدار در عرصه تجارت هیچ شانسی ندارند.

توجه: پدال آمادگی دارد در مورد موضوع "مدیریت مواد صنعت" برای مدیران صنعت در محل صنعت سمینار آموزشی سه ساعته برگزار کند.

  • ۰
  • ۰

به طور کلی رودخانه مواد صنعت بستر حرکت مواد آن از بازارهای تدارک به بازارهای مصرف و مشتری مانند شکل زیر است:

 جریان کلی مواد صنعت

شکل کلی رودخانه مواد صنعت

میزان مواد صنعت موجود در سرتاسر این رودخانه با قیمت محصولات تمام شده صنعت ارتباط مستقیم دارد، به عبارت دیگر هر اندازه میزان مواد صنعت در سرتاسر این رودخانه بیش تر باشد به همان اندازه قیمت محصولات صنعت گران تر می شود، و در نتیجه، محصولات صنعت از نقطه نظر "قیمت"، کم تر رقابت آمیز می شوند. هم اکنون بی شمار صنایع گوناگون انواع ساختار های سازمانی اداره مواد صنعت را با توجه به شرایط خاص خودشان، با هدف کاستن از "قیمت تمام شده" محصولات شان به کار می گیرند. هم اکنون به طور کلی، انواع این ساختارها شامل:

1.      ساختار واحدهای مستقل "مدیریت خرید، مدیریت انبار، مدیریت برنامه یریزی و کنترل تولید، مدیریت توزیع"

2.      ساختار واحدهای مستقل "مدیریت تدارکات، مدیریت برنامه ریزی و کنترل تولید، مدیریت توزیع"

3.      ساختار واحد مستقل "مدیریت مواد"، و

4.      ساختار واحد مستقل "مدیریت لجستیک"

می شوند. استفاده از هر یک از این انواع ساختارهای اداره مواد صنعت با "جهات تحولات صنعت" و نیز با :جغرافیای قلمرو فعالیت صنعت: ارتباطی به شرح زیر دارد:

1.      ساختار واحدهای مستقل "بند 1" فوق در جغرافیای محلی فعالیت صنعت بیش تر استفاده می شود و معمولاً جهات تحولات محلی دارد. 

2.      ساختار واحدهای مستقل "بند 2" فوق در جغرافیای ملی فعالیت صنعت بیش تر استفاده می شود و معمولاً جهات تحولات ملی دارد. 

3.      ساختار واحد مستقل "بند 3" فوق در جغرافیای قاره ای فعالیت صنعت بیش تر استفاده می شود و معمولاً جهات تحولات قاره ای دارد.

4.      ساختار واحدهای مستقل "بند 4" فوق در جغرافیای جهانی فعالیت صنعت بیش تر استفاده می شود و معمولاً جهات تحولات جهانی دارد.

در پدال 7 در باره "عواملی که بر انتخاب طرح ساختار سازمانی مدیریت مواد تاثیر می گذارند" مختصری شرح می دهم.

  • ۹۴/۰۴/۱۲
  • پدال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی