مدیریت مواد صنعت

اصول مدیریت مواد صنعت (مواد صنعت همه اقلامی که در ساختمان محصول و یا در جریان تولید و یا بسته بندی آن مصرف می شوند مواد صنعت هستند)

مدیریت مواد صنعت

اصول مدیریت مواد صنعت (مواد صنعت همه اقلامی که در ساختمان محصول و یا در جریان تولید و یا بسته بندی آن مصرف می شوند مواد صنعت هستند)

مدیریت مواد صنعت

سرمایه مواد صنعت یک رقم بسیار بالا از کل سرمایه در گردش صنعت است و اگر با استفاده از آخرین فنون مدیریت مواد صنعت اداره شود سود قابل ملاحظه ای به بار می آورد و شانس ماندگاری صنعت در بازار تجارت را بسیار بالا می برد. صنایعی که نتوانند دانش خودشان را متناسب با تحولات مدیریت مواد صنعت بروز نگهدارند، برای موفقیت پایدار در عرصه تجارت هیچ شانسی ندارند.

توجه: پدال آمادگی دارد در مورد موضوع "مدیریت مواد صنعت" برای مدیران صنعت در محل صنعت سمینار آموزشی سه ساعته برگزار کند.

  • ۰
  • ۰

امروزه منابع لازمه انجام کار یک بنگاه اقتصادی را به چند طریق معرفی می کنند، و یکی از این تعریف ها به "هفت امز" یا "Seven Ms" معروف شده است. این منابع شامل:

1.      مدیریت (Management)

2.      نیروی کار (Manpower)

3.      پول (Money)

4.      مواد (Materials)

5.      ماشین آلات (Machineries)

6.      روش (Method) و (and)

7.      بازار (Market)

می شوند.

به این مهم باید توجه داشت که مدیران دارای انواع محصولات در انواع بنگاه های اقتصادی دارای انواع منابع خاص مرتبط با فعالیت های مربوط به خودشان هستند. این مدیران معمولاً قیمت محصولات مطلوب مشتریان خودشان را بگونه ای تعیین می کنند که با درآمد خالص پس از کسر مالیات حاصل از فروش آنها بتوانند هزینه های استهلاک و یا مصرف های منابع لازمه حصول به آن درآمد را جبران نمایند، و در مواقعی هم که درآمد آنها بر مبلغ جبران هزینه های استهلاک و یا مصرف های منابع افزون می گردد، این مبلغ اضافی را خرج "رشد و یا توسعه" منابع بنگاه اقتصادی خودشان می کنند، و یا آن را در بین صاحبان سهام بنگاه اقتصادی تقسیم می نمایند.

باید توجه داشت که به طور کلی، ارتقاء مشخصات محصولات مطلوب مشتریان بنگاه های اقتصادی را "رشد" و افزایش منابع این بنگاه ها را "توسعه" بنگاه های اقتصادی می گویند. در پدال 5 در باره " کارآیی بنگاه اقتصادی با مقایسه نسبت های آن در طول زمان معلوم می شود" مختصری توضیح می دهم.

  • ۹۴/۰۴/۰۳
  • پدال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی